tjej laptop chattar online casino support guide

Hur vi jämför kundsupport på online casinon

När vi recenserar kundsupporten på ett online casino testar vi den grundligt genom att faktiskt kontakta supporten på riktigt. Vi ställer frågor och ber om hjälp med ett fiktivt problem för att kunna bedöma svarstider, kunnighet och servicenivå.

Vårt sammanfattande betyg grundar sig i följande faktorer:

  • Tillgänglighet: Vi tittar på supportens öppettider och om de erbjuder dygnet-runt-support.
  • Kontaktmetoder: Vi ser om det finns flera sätt att nå supporten, såsom livechatt, e-post och telefon.
  • Svarstid: Självklart testar vi hur snabbt vi får svar via de olika kontaktmetoderna.
  • Språk: Vi kontrollerar om supporten är tillgänglig på svenska. Samt även om svensk kundsupport finns under hela casinots öppettider.
  • Kunnighet: Vi utvärderar hur väl supporten svarar på specifika frågor och deras förståelse av casinots funktioner.
  • Trevlighet: Vi bedömer om supporten är vänlig och professionell i sina svar.
  • Problemlösning: Vi testar hur effektivt de hanterar och löser problem.
  • Transparens: Vi ser om supporten ger tydliga och ärliga svar, utan att undvika eller bortförklara problem.

Topp 5 casinon med bäst kundservice

Casinon med bästa supportenÖppettiderKontaktFördelar
1. LeoVegas Casino24/7Chatt, e-postSnabba svar
2. Betsson24/7Chatt, telefon, e-post60 års erfarenhet
3. Bet36524/7Chatt, telefon, e-post, FAQProffsigt
4. Happy Casino24/7Chatt, e-postSvensk support 24/7
5. Maria Casino08:00 – 24:00Chatt, telefon eller e-postModernt
LeoVegas Casino
100% upp till 4000kr + 100 free spins
  • Free Spins utan omsättning
  • Sveriges bästa mobilcasino
  • Omedelbara uttag
  • Trustly
  • Mobilt bank id
  • Swish
NYA SPINS
Betsson Casino
100% upp till 500kr + 100 freespins på Sweet Bonanza
  • Välkomstbonus
  • Native app Casino&Sport
  • Stort och varierat spelutbud
Swish
Upp till 1 500 kr i spelkrediter + 100 free spins
  • Lägsta insättning 50 kr – även för bonus
  • Bra kundservice 24/7
  • Spelautomater, Betting & Poker
  • Paypal
  • Trustly
  • Visa
  • Mastercard

Detaljerad granskning av kundservice på utvalda casinon

Här tar vi en närmare titt på kundservicen hos några populära casinon. Vi har testat deras supportkanaler, kollat svarstider och hur hjälpsamma de faktiskt är. Läs vidare för att få en snabb överblick över vilka casinon som levererar bäst när det gäller support – och vilka som har lite att jobba på!

Kontaktmetoder för online casino support

Kundservice på casino på nätet med svensk licens brukar ha minst två kontaktmetoder. Det absolut vanligaste kontaktsättet är via livechatten. Idag erbjuder 99% av alla casinosidor en chatt där spelaren får direktkontakt med supportavdelningen.

casino support via chatt

Chattsupport

När du kontaktar supportteamet via livechatten, kommer du snabbt komma i kontakt med medarbetare som kan hjälpa dig. I många fall får du support på svenska, vilket alltid är fördelaktigt.

Om du behöver förklara ditt problem mer ingående eller om du har tekniska problem, kan live chat vara perfekt då du har möjlighet att ta en skärmbild av problemet och skicka över.

Den negativa sidan kan vara att supporten på vissa tider kan vara på engelska och det är inte alla som är bekväma med.

Fördelar:

✅ Snabb kontakt med en supporten.
✅ Oftast får du support på svenska.
✅ Möjlighet att skicka skärmbilder.

Nackdelar:

❌ Ibland kan supporten vara på engelska.
❌ Vissa casinon använder en chatbot.

casino support via epost

Mejlsupport

Att mejla in är det näst vanligaste sättet att kontakta ett casino på, dock kan du vänta på svar i så mycket som 24 timmar. Om du vill ha snabba svar rekommenderar vi att ringa eller gå till Live chatten.

Dock kan du skriva mer ingående om det gäller viktiga ärende som kräver mer handläggning. Ibland kan kundsupporten inte hjälpa dig på plats via telefon eller Chat och därmed är mejl det perfekta sättet för personalen att få tid att kanske prata med andra avdelningar och ge dig ett korrekt svar.

Fördelar:

✅ Möjlighet att förklara problem mer ingående.
✅ Alltid tillgängligt oavsett öppettider.
✅ Du kan bifoga dokument och bilder.

Nackdelar:

❌ Långa svarstider.
❌ Inte lika personligt.

casino support via telefon

Telefonsupport

Att ringa in kan innebära telefonköer, men som nämnt tidigare är det högt tempo på supporten och du kommer oftast ha svar inom någon minut. Många casinon erbjuder svensk support, vilket innebär att du ofta får en trevlig svensk tjej eller kille att prata med.

Genom att ringa in får du klara svar snabbare än på något annat sätt. Idag har en del casinon valt att även erbjuda tjänsten att ringa upp. Du kan alltså inte ringa casinot, men du fyller i ett kontaktformulär och så ringer en medarbetare från online casinot upp dig.

Fördelar:

✅ Snabba svar – oftast inom någon minut.
✅ Oftast svensktalande support.
✅ Vissa casinon erbjuder tjänsten ”Ringa upp”.

Nackdelar:

❌ Kan vara telefonkö.
❌ Avgifter kan tillkomma.

3 casinon med telefonsupport

NU MED SPORT
Mr Vegas Casino
100% upp till 2000 kr + 11 free spins
  • Omsättningsfria free spins
  • Mer än 6400 slots
  • Omedelbara utbetalningar
Nu Swish
Betinia
100% upp till 2500 kr
  • Uttag på max 5 minuter med Swish
  • Unikt spelkoncept – samla på städer
  • Enkel registrering med BankID
Quick Casino
100% upp till 2500 kr
  • Gigantiskt spelutbud
  • Bygg din bil i "Snörally"
  • Snabba Swish-uttag
tumme upp o tumme ner - fordelar och nackdelar

Kundtjänst – för- & nackdelar

  • 99% av alla casinos har live chatt
  • Många casinon satsar på 24/7-tider idag
  • Alla svenska casinon har svensk support
  • Konkurrensen gör kundtjänst viktig
  • Idag finns chat bot för snabba svar
  • Det krävs ibland att du är inloggad för att chatta
  • Svar via e-post kan ta lång tid
  • Få casinon har telefonsupport

Jämför casinosupport på 10 spelbolag

SpelbolagÖppettiderLive-chattE-postTelefonFAQ
Mr Vegas24/7
Betinia24/7
X300009-01
GoGoCasino24/7
Happy Casino24/7
Bethard08-01
LeoVegas24/7
PAF Sverige08-00
Quick Casino24/7
No Account Casino09-01

Snabba svar på direkta frågor via Chatbot Support

Något som har dykt upp allt mer frekvent de senaste åren, är casino support via chatbot. Detta innebär att det är en robot som du först får kontakt med när du använder livechatten. Det är ännu inte alla casinon som erbjuder chatbot, men det är allt fler casinon som nappar på denna teknik.

Fördelen med att använda sig av en chatbot är att man kan leverera direkta och snabba svar till spelarna. Detta gäller då främst vanliga frågor som chatboten kan klara av att svara på eller komma med förslag.

Om inte chatbot hos casinot kan svara på din fråga, så blir du omdirigerad till en supportagent. När du kontaktar supporten, så ser du direkt om det är i form av chatbot eller inte, då detta alltid framgår.

3 casinon som idag använder chatbot

Sammanfattning: kundservice på nätcasinon

Casinon på nätet strävar alltid efter att vara bättre än sina konkurrenter och den perfekta supporten är ett bra verktyg. Det handlar inte endast om att vara så snabba som möjligt, utan det viktigaste av allt är att supporten verkligen lyssnar på spelarna och läser frågorna ordentligt.

Att gå det där lilla extra steget extra är ett bra sätt att erbjuda en förstklassig support på. Får man en bra lösning på sina frågor, känner man sig även nöjd och kommer tillbaka till samma online casino igen.

Supportavdelningen har en mycket viktig uppgift genom att även agera ansiktet utåt för spelarna. Det är i supporten som man kan fånga upp signaler från spelarna om något inte känns bra eller om någon känner att han/hon spelar för mycket och kanske behöver en paus från spelandet. Utbildad och vänlig personal är idag ett måste och det är ett jobb som kräver stor noggrannhet och förståelse för andra människor.

Vanliga frågor

🔎 Hur kan jag kontakta kundtjänst?

Kundtjänst på online casinon kan vanligtvis nås via flera kanaler, inklusive livechatt, e-mail och telefon. De flesta casinon erbjuder också en FAQ-sida där du kan hitta svar på vanliga frågor.

🔎 Hur lång tid tar det att få svar?

Svarstiderna varierar beroende på vilken kanal du använder för att kontakta kundtjänst samt belastningen på support teamet. Vanligtvis strävar casinon efter att svara så snabbt som möjligt, särskilt för brådskande ärenden.

🔎 Vilka typer av frågor kan jag få hjälp med?

Kundtjänsten på online casinon är vanligtvis tillgänglig för att hjälpa till med en rad olika frågor och ärenden, inklusive teknisk support, frågor om insättningar och uttag, bonuserbjudanden, spelregler och problem med spel.

Det är viktigt att komma ihåg att kundtjänsten finns där för att hjälpa dig, så tveka inte att kontakta dem om du behöver hjälp.

🔎 Hur länge har supporten öppet på casinon?

Hur länge kundtjänst håller öppet, är helt beroende på vilket casino du väljer. Tiderna varierar från dygnet runt service 24/7 till att viss sajter kanske stänger vid midnatt.

🔎 Finns det alltid svensk kundtjänst på alla svenska casinon?

I de flesta fall pratar supporten svenska på de casinon som har licens i Sverige. Det kan förstås förekomma undantag på vissa tider, då enbart engelsk support finns tillgänglig. Oftast kan supporten i sådana fall hjälpa dig på svenska genom ett översättningsverktyg.