Online casino support – en jämförelse
När du spelar på online casinon kan problem uppstå kring bonusar, insättningar eller uttag. Därför är det viktigt med tillgänglig kundtjänst som kan hjälpa dig med frågor. I denna guide går vi igenom online casino support och jämför vilken support som är bäst på svenska nätcasinon.
Hur vi jämför kundsupport på online casinon
När vi recenserar kundsupporten på ett online casino testar vi den grundligt genom att faktiskt kontakta supporten på riktigt. Vi ställer frågor och ber om hjälp med ett fiktivt problem för att kunna bedöma svarstider, kunnighet och servicenivå.
Vårt sammanfattande betyg grundar sig i följande faktorer:
- Tillgänglighet: Vi tittar på supportens öppettider och om de erbjuder dygnet-runt-support.
- Kontaktmetoder: Vi ser om det finns flera sätt att nå supporten, såsom livechatt, e-post och telefon.
- Svarstid: Självklart testar vi hur snabbt vi får svar via de olika kontaktmetoderna.
- Språk: Vi kontrollerar om supporten är tillgänglig på svenska. Samt även om svensk kundsupport finns under hela casinots öppettider.
- Kunnighet: Vi utvärderar hur väl supporten svarar på specifika frågor och deras förståelse av casinots funktioner.
- Trevlighet: Vi bedömer om supporten är vänlig och professionell i sina svar.
- Problemlösning: Vi testar hur effektivt de hanterar och löser problem.
- Transparens: Vi ser om supporten ger tydliga och ärliga svar, utan att undvika eller bortförklara problem.
Topp 5 casinon med bäst kundservice
Casinon med bästa supporten | Öppettider | Kontakt | Fördelar |
---|---|---|---|
1. LeoVegas Casino | 24/7 | Chatt, e-post | Snabba svar |
2. Betsson | 24/7 | Chatt, telefon, e-post | 60 års erfarenhet |
3. Bet365 | 24/7 | Chatt, telefon, e-post, FAQ | Proffsigt |
4. Happy Casino | 24/7 | Chatt, e-post | Svensk support 24/7 |
5. Maria Casino | 08:00 – 24:00 | Chatt, telefon eller e-post | Modernt |
- Free Spins utan omsättning
- Sveriges bästa mobilcasino
- Omedelbara uttag
- Välkomstbonus
- Native app Casino&Sport
- Stort och varierat spelutbud
- Lägsta insättning 50 kr – även för bonus
- Bra kundservice 24/7
- Spelautomater, Betting & Poker
Detaljerad granskning av kundservice på utvalda casinon
Här tar vi en närmare titt på kundservicen hos några populära casinon. Vi har testat deras supportkanaler, kollat svarstider och hur hjälpsamma de faktiskt är. Läs vidare för att få en snabb överblick över vilka casinon som levererar bäst när det gäller support – och vilka som har lite att jobba på!
💬 Snabbare Casino kundtjänst
Du kan nå supporten hos Snabbare.com Casino via livechatt eller e-post.
➡️ E-post: [email protected]
➡️ Livechatt – Öppen 14.00-22.00
Vid vårt test av Snabbares support fanns tyvärr bara en chattbot tillgänglig. Däremot upplever vi att deras bot svarar ganska bra på frågor och hade en djup kunskap om casinot. Svarstiden hamnar på 1-2 sekunder. Att chatta med en robot blir dock ganska enformigt och opersonligt.
Vi hade önskat att supporten hade bättre öppettider och därför ger vi Snabbares support ett betyg på 2.5/5.
- Pay N Play-casino
- Jackpottspins med varje bonus
- Miljonchansen
💬 Maria Casino kundtjänst
Maria Casino erbjuder en professionell support som är tillgänglig via flera kanaler.
➡️ E-post: [email protected]
➡️ Livechatt – Öppen 08:00 – 00:00
➡️ Uppringning (telefonsupport)
➡️ FAQ
Vi testade Maria Casinos support via live-chatten. Svarstiden var 42 sekunder. Vid testet ställde vi en fråga om bonusvillkor. Supportagenten var trevlig och informativ, svarade tydligt på frågan och gav även en länk till villkoren. Språket var korrekt och professionellt, och vi fick all den hjälp vi behövde.
Med det i åtanke ger vi Maria Casinos kundtjänst ett betyg på 4.5/5.
- 50 kr bingo utan omsättningskrav
- Garanterat 25 bingojackpottar per dag
- Säkra & snabba betalningar
💬 Casumo Casino kundtjänst
Näst på tur att testas var Casumo Casino. Via huvudmenyn kan du få direkt tillgång till support via e-post, chatt eller ett hjälpcenter.
➡️ E-post: [email protected]
➡️ Livechatt – Öppen 08.00 till 01.00
➡️ FAQ
Chatten hos Casumo styrs av Umo – en robot som enligt vår upplevelse inte är lika välutvecklad som den som finns hos t.ex Snabbare Casino. Vi försökte fråga om supportens öppettider samt hur omsättningskrav fungerade men Umo förstod ingen av våra frågor.
Vi blev skickade vidare till en medarbetare och fastnade i chattkön i cirka 4 minuter. Supporten var på engelska, och för att kommunicera på svenska använde de ett översättningsverktyg. Medarbetaren var hjälpsam och gav svar på våra frågor snabbt. Men nja, tyvärr måste vi säga att helhetsupplevelsen var sisådär.
Casumo support får av CasinoGuide ett betyg på 3/5.
- Snabbregistrering med BankID
- Lågt omsättningskrav på 10x
- Casino, live casino & odds
💬 Casinostugan kundtjänst
Du kan få hjälp av kundservice hos Casinostugan via två metoder – chatt eller e-post.
➡️ E-post: [email protected]
➡️ Livechatt – Öppen 14.00-22.00
➡️ FAQ
Vi försökte komma i kontakt med supporten hos Casinostugan en vardag strax innan klockan 11, men fick då veta att den var offline. Varför ett svenskt säkert casino väljer att ha så begränsade öppettider har vi faktiskt svårt att förstå. Chattboten hade bra och snabba svar, men tyvärr Casinostugan – vi är inte imponerade av upplevelsen.
Casinostugan support får ett medelmåttigt betyg på 2.5/5.
- Omsättningsfria jackpotsnurr
- Uttag med Trustly och Swish
- Enkel registrering med BankID
💬 NoAccountCasino kundtjänst
NoAccountCasino har kundservice på svenska som finns tillgänglig att svara på frågor i chatten stora delar av dygnet.
➡️ E-post: [email protected]
➡️ Livechatt – Öppen 09.00–01.00
➡️ FAQ
NoAccountCasino följer inte strömmen gällande chattbot, utan här får man direkt prata en medarbetare. Det i sin tur kan dock leda till att man får stå i kö, och i vårt fall fick vi vänta cirka 2.5 minuter.
Medarbetaren vi blev kopplad till var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han gav svar på våra frågor snabbt och gav utöver det extra information som kunde vara av hjälp. Tummen upp!
CasinoGuide ger NoAccountCasino kundservice 4/5.
Kontaktmetoder för online casino support
Kundservice på casino på nätet med svensk licens brukar ha minst två kontaktmetoder. Det absolut vanligaste kontaktsättet är via livechatten. Idag erbjuder 99% av alla casinosidor en chatt där spelaren får direktkontakt med supportavdelningen.
Chattsupport
När du kontaktar supportteamet via livechatten, kommer du snabbt komma i kontakt med medarbetare som kan hjälpa dig. I många fall får du support på svenska, vilket alltid är fördelaktigt.
Om du behöver förklara ditt problem mer ingående eller om du har tekniska problem, kan live chat vara perfekt då du har möjlighet att ta en skärmbild av problemet och skicka över.
Den negativa sidan kan vara att supporten på vissa tider kan vara på engelska och det är inte alla som är bekväma med.
Fördelar:
✅ Snabb kontakt med en supporten.
✅ Oftast får du support på svenska.
✅ Möjlighet att skicka skärmbilder.
Nackdelar:
❌ Ibland kan supporten vara på engelska.
❌ Vissa casinon använder en chatbot.
Mejlsupport
Att mejla in är det näst vanligaste sättet att kontakta ett casino på, dock kan du vänta på svar i så mycket som 24 timmar. Om du vill ha snabba svar rekommenderar vi att ringa eller gå till Live chatten.
Dock kan du skriva mer ingående om det gäller viktiga ärende som kräver mer handläggning. Ibland kan kundsupporten inte hjälpa dig på plats via telefon eller Chat och därmed är mejl det perfekta sättet för personalen att få tid att kanske prata med andra avdelningar och ge dig ett korrekt svar.
Fördelar:
✅ Möjlighet att förklara problem mer ingående.
✅ Alltid tillgängligt oavsett öppettider.
✅ Du kan bifoga dokument och bilder.
Nackdelar:
❌ Långa svarstider.
❌ Inte lika personligt.
Telefonsupport
Att ringa in kan innebära telefonköer, men som nämnt tidigare är det högt tempo på supporten och du kommer oftast ha svar inom någon minut. Många casinon erbjuder svensk support, vilket innebär att du ofta får en trevlig svensk tjej eller kille att prata med.
Genom att ringa in får du klara svar snabbare än på något annat sätt. Idag har en del casinon valt att även erbjuda tjänsten att ringa upp. Du kan alltså inte ringa casinot, men du fyller i ett kontaktformulär och så ringer en medarbetare från online casinot upp dig.
Fördelar:
✅ Snabba svar – oftast inom någon minut.
✅ Oftast svensktalande support.
✅ Vissa casinon erbjuder tjänsten ”Ringa upp”.
Nackdelar:
❌ Kan vara telefonkö.
❌ Avgifter kan tillkomma.
3 casinon med telefonsupport
- Omsättningsfria free spins
- Mer än 6400 slots
- Omedelbara utbetalningar
- Uttag på max 5 minuter med Swish
- Unikt spelkoncept – samla på städer
- Enkel registrering med BankID
- Gigantiskt spelutbud
- Bygg din bil i "Snörally"
- Snabba Swish-uttag
Kundtjänst – för- & nackdelar
- 99% av alla casinos har live chatt
- Många casinon satsar på 24/7-tider idag
- Alla svenska casinon har svensk support
- Konkurrensen gör kundtjänst viktig
- Idag finns chat bot för snabba svar
- Det krävs ibland att du är inloggad för att chatta
- Svar via e-post kan ta lång tid
- Få casinon har telefonsupport
Jämför casinosupport på 10 spelbolag
Spelbolag | Öppettider | Live-chatt | E-post | Telefon | FAQ |
---|---|---|---|---|---|
Mr Vegas | 24/7 | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ |
Betinia | 24/7 | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
X3000 | 09-01 | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
GoGoCasino | 24/7 | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ |
Happy Casino | 24/7 | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ |
Bethard | 08-01 | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ |
LeoVegas | 24/7 | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ |
PAF Sverige | 08-00 | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ |
Quick Casino | 24/7 | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
No Account Casino | 09-01 | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ |
Snabba svar på direkta frågor via Chatbot Support
Något som har dykt upp allt mer frekvent de senaste åren, är casino support via chatbot. Detta innebär att det är en robot som du först får kontakt med när du använder livechatten. Det är ännu inte alla casinon som erbjuder chatbot, men det är allt fler casinon som nappar på denna teknik.
Fördelen med att använda sig av en chatbot är att man kan leverera direkta och snabba svar till spelarna. Detta gäller då främst vanliga frågor som chatboten kan klara av att svara på eller komma med förslag.
Om inte chatbot hos casinot kan svara på din fråga, så blir du omdirigerad till en supportagent. När du kontaktar supporten, så ser du direkt om det är i form av chatbot eller inte, då detta alltid framgår.
3 casinon som idag använder chatbot
Sammanfattning: kundservice på nätcasinon
Casinon på nätet strävar alltid efter att vara bättre än sina konkurrenter och den perfekta supporten är ett bra verktyg. Det handlar inte endast om att vara så snabba som möjligt, utan det viktigaste av allt är att supporten verkligen lyssnar på spelarna och läser frågorna ordentligt.
Att gå det där lilla extra steget extra är ett bra sätt att erbjuda en förstklassig support på. Får man en bra lösning på sina frågor, känner man sig även nöjd och kommer tillbaka till samma online casino igen.
Supportavdelningen har en mycket viktig uppgift genom att även agera ansiktet utåt för spelarna. Det är i supporten som man kan fånga upp signaler från spelarna om något inte känns bra eller om någon känner att han/hon spelar för mycket och kanske behöver en paus från spelandet. Utbildad och vänlig personal är idag ett måste och det är ett jobb som kräver stor noggrannhet och förståelse för andra människor.
Vanliga frågor
🔎 Hur kan jag kontakta kundtjänst?
Kundtjänst på online casinon kan vanligtvis nås via flera kanaler, inklusive livechatt, e-mail och telefon. De flesta casinon erbjuder också en FAQ-sida där du kan hitta svar på vanliga frågor.
🔎 Hur lång tid tar det att få svar?
Svarstiderna varierar beroende på vilken kanal du använder för att kontakta kundtjänst samt belastningen på support teamet. Vanligtvis strävar casinon efter att svara så snabbt som möjligt, särskilt för brådskande ärenden.
🔎 Vilka typer av frågor kan jag få hjälp med?
Kundtjänsten på online casinon är vanligtvis tillgänglig för att hjälpa till med en rad olika frågor och ärenden, inklusive teknisk support, frågor om insättningar och uttag, bonuserbjudanden, spelregler och problem med spel.
Det är viktigt att komma ihåg att kundtjänsten finns där för att hjälpa dig, så tveka inte att kontakta dem om du behöver hjälp.
🔎 Hur länge har supporten öppet på casinon?
Hur länge kundtjänst håller öppet, är helt beroende på vilket casino du väljer. Tiderna varierar från dygnet runt service 24/7 till att viss sajter kanske stänger vid midnatt.
🔎 Finns det alltid svensk kundtjänst på alla svenska casinon?
I de flesta fall pratar supporten svenska på de casinon som har licens i Sverige. Det kan förstås förekomma undantag på vissa tider, då enbart engelsk support finns tillgänglig. Oftast kan supporten i sådana fall hjälpa dig på svenska genom ett översättningsverktyg.
Skribent: Caroline Fjellheim, granskats av: Monica Eliasson, senast uppdaterad den 9 december 2024